10 november 2012

Essie - bordeux



Alltså först och främst - förlåt så inåt helsike för mina naglar. Ser nu på bild att min lathet skiner igenom. Smuts under nageln, och lite rester från det förra nagellacket. 
Men ja ja, vi kan väl säga att det är charmigt?

Prövade detta precis nu och är riktigt nöjd med färgen, om än den faktiskt ser mörkare ut i flaskan.
Egentligen är jag inte fan av klarröda lack, men detta tycker jag fungerar bra på mig. 
Formulan är något rinnig och jag var lite rädd för att det skulle bli kalt i mitten på nageln som det brukar bli när lacken är rinniga. Men det blev det inte på någon nagel, utan den täckte helt från första draget.

Här har jag slarvat lite, och har varken under- eller överlack på. Tänkte så för att jag ska swatcha några stycken idag och inte orkar vara så ordentlig då. Men vill ni få det mer glänsande än vad det redan är så kan ni toppa med seche vite. 

Betyg: 3,5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar