7 november 2012

Isadora - polar night

För några dagar sedan köpte jag ett av Isadora's lack ur nya kollektionen "Northern lights".
Den jag köpte heter "polar night" och är ett djupt mörkblått jellylack med en blandning av pyttesmå och lite större glitterflakes.

Så idag testade jag den och precis som jag trodde så ser den helt fantastisk ut på nageln, liksom i flaskan. Jag blev exalterad till en början och tyckte att detta lack var ett av de finaste jag äger. 
Men efter bara några sekunder när jag var färdig med målandet så blev jag lite besviken. 
Det fanns något jag störde mig på som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är.
Jag kan inte bestämma mig för om jag kanske tycker att det är lite tråkigt (vilket jag inte har någon aning om varför), eller om jag tycker att det är för mörk blåfärg eller vad det nu kan vara.

Det positiva är att det verkligen ser ut som en polar night på nageln. 
Det ser ut som att titta upp på en mörk himmel och se stjärnorna.
Formulan är helt okej, varken för rinnig eller klibbig. 

Det negativa är att man behöver mellan tre och fyra lager för att det ska bli djupt och opakt och att glittret är lite svårt att sprida ut. Det fastnar mest på nedre delen av nageln och blir sedan mindre och mindre ju längre upp man drar penseln. 

Tyvärr hade jag enorma problem med att få en rättvis bild på färgen. Inga bilder blev bra så jag fick helt enkelt ta de bästa av de sämsta. 



 Betyg: 3,5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar